Betekenisvolle onderwerpen en thema's

Groep 1 & 2

betekenisvolle onderwerpen voor beeldende werkstukken uit de directe belevingssfeer van de kinderen, bijvoorbeeld mensen, dieren, figuren uit verhalen, thuis, de natuur, feest, seizoenen, kleding, speelgoed, gebouwen, voertuigen, eten, gebruiksvoorwerpen, maskers

 

Groep 3 & 4

Zelfde als groep 1/2 + de onderwerpen uit groep 1 en 2 komen soms weer aan de orde, maar dan op een ander niveau

 

ook wordt aandacht besteed aan: 

*het verbeelden van de gerichte waarneming

*symbolen en logo's

*decoraties en versieren van details

 

Groep 5 & 6

Zelfde als groep 3/4 + de onderwerpen uit de vorige groepen komen weer aan de orde, maar de kinderen komen ook in aanraking met nieuwe elementen waar beelden een specifieke rol hebben: 

*onderwerpen uit wereldoriëntatie als inspiratiebron voor beeldend werk

*beeldende kunst

*cultureel erfgoed

*hedendaagse beeldcultuur

*interieurs

*mode

*vormgegeven omgeving

 

Groep 7 & 8

als groep 5/6 + de onderwerpen uit de vorige groepen komen weer opnieuw aan de orde, maar er zijn ook nieuwe beeldende thema's als: 

*voorwerpen of voertuigen waarin beeldende vormgeving en techniek samenkomen

*decors, kostuums en affiches

*de inrichting van een tentoonstelling

*design en industriële vormgeving

*de stijl van een kunstenaar

 

Maak jouw eigen website met JouwWeb